Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dikobraz a buvol 200 let po Preslovi – výzkum aktuální výslovnosti dvou apelativ
Štěpánová, Veronika ; Novák, J.
V rámci středoškolské studentské stáže realizované v roce 2021 v Ústavu pro jazyk český AV ČR byl mj. zkoumán aktuální výslovnostní úzus výrazů dikobraz a buvol, které byly spolu s mnoha dalšími v 1. polovině 19. století navrženy J. S. Preslem coby oficiální české zoologické názvy. Obě tato pojmenování jsou pozoruhodná z fonetického hlediska. U slova dikobraz dosavadní výkladové slovníky češtiny připouštěly výslovnostní dubletu [dɪkobras] i [ďɪkobras]. Analýzou zvukových dokladů pocházejících z on-line archivů českých veřejnoprávních médií bylo prokázáno, že u reprezentativního vzorku profesionálních i neprofesionálních mluvčích se varianta [ďɪkobras], reflektující etymologický původ daného rusismu, vůbec neobjevila. Neformální průzkum dále ukázal, že pro většinu uživatelů češtiny by její výskyt byl překvapivý či rušivý. U druhého výrazu bylo naopak zjištěno, že více než jedna třetina zkoumaných českých mluvčích užívá zvukovou variantu [buːvol], přičemž žádná zvuková (ani grafická) dubleta v současnosti kodifikována není (J. S. Presl však původně navrhl podobu zapisovanou jako bůvol). Výsledky výzkumu mohou posloužit i jako podklad pro vznikající Akademický slovník současné češtiny, pro Internetovou jazykovou příručku atp.
Návrh chlazení bytu v panelovém domě
Gebauer, Ondřej ; Jaroš, Michal (oponent) ; Pech, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá z rešeršní části, která se zabývá rozdělením používaných chladicích systémů a popisem principu, jak fungují. Následující část se věnuje popisu daného bytu, pro který je uvažováno chlazení. Třetí část se zabývá výpočtem tepelných zisků získávaných od lidí, elektrických přístrojů, proudění z ostatních místností a slunečního záření. V závěru jsou ukázány tři varianty chlazení, jejich porovnání a zhodnocení.
Návrh řešení úpravy sil. I/43 v úseku Podlesí - Kuřim
Fryčar, David ; Všetečka, Martin (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním komplexního dopravního řešení v zájmovém území města Kuřimi na stávající silnici I/43 v úseku Česká – Podlesí – Kuřim. Tedy návrhem úpravy této silnice zohledňujícím všechny druhy dopravy – individuální automobilové tranzitující i cílové, veřejné hromadné dopravy a také dopravy z hlediska místních vazeb. Návrh je zpracován ve 4 variantách, jejichž rozdíl je především ve velikosti úprav na stávající silnici I/43. Následně byla vybrána jedna varianta k podrobnějšímu dopracování. Ta představuje návrh řešení v uspořádání 2+1 s mimoúrovňovými křižovatkami Podlesí a Kuřim – východ. Navržené řešení neznemožňuje plánovanou realizaci D43.
Zastřešení amfiteátru ve Vizovicíxh
Kuchtová, Ludmila ; Štrba, Michal (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh zastřešení jeviště přírodního amfiteátru ve Vizovicích. Konstrukce je navržena variantně ze dřeva a oceli v různém konstrukčním uspořádání. Dispozičně se jedná o trojúhelníkovou stavbu, šířka je navržena 18 m, délka 15 m. Uvažovaná výška přístřešku je 9 m.
Návrh obytné zóny v obci Sloup
Kocman, Jan ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává problematiku návrhu obytné zóny v severní části obce Sloup v Moravském krasu. Byly zpracovány 4 varianty, pro které byly vyhotoveny výkresy situace a situace dopravního značení. Výkres vzorových příčných řezů platí pro všechny varianty bez výjimky. Na základě zjednodušeného multikriteriálního hodnocení, byly vybrány 2 vítězné varianty, pro které byly vyhotoveny podélné profily a situační výkresy byly zpracovány detailněji.
Návrh zalévacího modulu pro mobilní robot
Vizváry, Peter ; Králík, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na návrh zalievajúceho modulu pre mobilného robota. Hlavnými cieľmi práce sú návrhy rôznych koncepcií zalievajúceho modulu a ich následné porovnania, zakončené výberom finálnej koncepcie, ktorá ústi do jej realizácie vo forme prototypu s následným otestovaním jeho vlastností. Prvá časť práce je zameraná na rozbor problematiky a definíciu zadanej úlohy spolu s hlavnými parametrami a požiadavkami. Druhá časť obsahuje prehľad známych riešení danej problematiky a návrhy vlastných koncepcií zalievajúceho modulu a jeho jednotlivých súčastí. Návrhy sú porovnané a zhodnotené z hľadiska ich úžitkových vlastností, zložitosti a ceny. V tretej časti prichádza na základe hodnotenia najsľubnejších variantov k výberu finálnej koncepcie a zároveň k návrhu a výberu finálneho konštrukčného riešenia. Štvrtá časť je zameraná na návrh a realizáciu prototypu, obsahuje výber a návrh potrebných komponentov, zostavenie modulu a vytvorenie riadiaceho programu zalievajúceho modulu. Záverečná, piata časť obsahuje testovanie funkčných vlastností prototypu, ich zhodnotenie a následné návrhy na jeho vylepšenie.
Pavilon v botanické zahradě v Jihlavě
Kuchtová, Ludmila ; Buchta, Stanislav (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh nosné konstrukce pavilonu v botanické zahradě v Jihlavě. Konstrukce je navržena variantně ze dřeva a oceli s rozdílnými typy žeber. Dispozičně se jedná o stavbu mnohoúhelníkového půdorysu, maximální půdorysný rozměr je 30 m, uvažovaná výška konstrukce je 10 m.
Studie náměstí v České Skalici
Rejzek, Jan ; Haucek, Josef (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh vhodného uspořádání náměstí v České Skalici. Práce se zabývá návrhem parkovacích stání, autobusovými zálivy, bezbariérovými chodníky a návrhem přechodů pro chodce a místa pro přecházení. Další částí je rozmístění zeleně a zlepšení středu náměstí. V rámci práce byly zpracovány tři varianty uspořádání. Nejvýhodnější varianta byla dále zpracována podrobněji.
Studie Hrušovanské spojky
Filo, Martin ; Rašková, Eliška (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Studie Hrušovanské spojky se zabývá návrhem přímého spojení mezi železničními stanicemi Brno hl .n. a Znojmo tak, aby vlaky nemusely zajíždět do železniční stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Spojka výrazně zrychlí a zefektivní dopravu mezi výše jmenovanými stanicemi. Trať bude jednokolejná. Navrhl jsem celkem 7 možných řešení vedení spojky, z toho jsem podrobně vyřešil dvě nejvýhodnější.
Zvýšení traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec
Prikner, David ; Javořík,, Tomáš (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec. Práce obsahuje analýzu geometrických parametrů koleje a zahrnuje několik variant pro zvýšení traťové rychlosti pomocí optimalizace geometrických parametrů koleje. Dále jsou jednotlivé varianty porovnávány. Současně jsou prověřovány alternativní způsoby zkrácení jízdních dob a zvýšení atraktivity úseku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.